Kirjoittanut Hugo Heino
Visuaalinen suunnittelu ja kuvailmaisu ‑kurssin ensimmäisellä opetuskerralla 16.1.2019 käytiin läpi tärkeimpiä ja hyödyllisimpiä visuaalisesti relevantteja asioita esityksen rakentamisprosessissa. Typografian ja sen tuoman viestin ja tunnelman tärkeyttä käytiin läpi eri esimerkein. Typografia jää usein liian vähälle huomiolle esityksissä.
Kurssiin sisältyi myös suurempia käsitteitä kuten yritysidentiteetin ja brändin pohtiminen ja esimerkkejä logojen tärkeydestä esimerkiksi eri tuotteiden myynnissä. Väreihin tutustuttiin eri esimerkkien kautta, ja Pantonen edellisvuoden ja vuoden 2019 värit käytiin läpi.
Kurssilla oppi hyödyntämään käsitteitä kuten “tone of voice” ja “kuvalinja”.
Myös sommittelua käytiin yhdessä läpi esimerkein: miten saadaan kohdeyleisö pysymään kiinnostuneena esityksestä ja mitä yhtenäistä eri elementeillä kannattaa olla. Kultaisen leikkauksen tärkeyttä painotettiin ja sen tuomia hyötyjä käytiin läpi tunnin loppupuolella.
Visuaalinen suunnittelu ja kuvailmaisu ‑kurssin opiskelija-assistentti Hugo Heino opiskelee Metropoliassa graafista suunnittelua.
https://www.linkedin.com/in/hugoheino/
https://hugoheino.myportfolio.com/